Tuesday, August 16, 2011

ඩොට් ඇන්ඩ් කැරී



සමහර අතීත සිද්ධීන්  අපේ මතකයෙන් ගිලිහී නොයයි.  නිතර නිතර මනසේ හොල්මන් කරයි.  මෙය කොතරම් පුදුම සහගතද?  මෙයත් එවැනිම පැරණි සිද්ධියකි.  එය බොහෝ පැරණි සිද්ධියකි.  එහෙත් මගේ සිතේ මෙතරම් පැහැදිලි ලෙසත් දැඩි ලෙසත් සටහන් වී තිබෙන්නේ ඇයිදැයි මටම නොතේරේ.  මේ සිදුවීමෙන් පසුද ඉතා කළකිරෙන සුඵ සිද්ධීන් මා දැක ඇති නමුත් අවුරුදු දහයේදී හෝ දොළහේදී පමණ මට මුණ ගැසුනු මහඵ ඩොට් ඇන්ඩ් කැරී ගේ මුහුණ මගේ මතකයට නොඑන එක් දිනක් හෝ මෙතෙක් නොතිබුනු තරම්ය.


ඇය ඇදුම් සකස් කරන මහඵ ස්ත්‍රියක් වූවාය.  පැරණි ඇදුම් සකස් කරදීම සදහා සතියේ සැම අගහරුවාදා දිකම ඈ මගේ මාපියන් ගේ නිවසට පැමිණියාය.

කුඩා ගොවිපලවල් කිහිපයකින් වටවූ කෝනාකාර උස් වහළයකින් යුතු ෂැටු නමින් හැදින්වෙන පැරණි ග්‍රාමිය නිවසක මගේ මාපියෝ ජීවත් වූහ.

මීට යාර සිය ගණනකට එහායින් දේවස්ථානය පිහිටා තිබුනේය.  එහි බිත්තිවල රතු ගඩොල් කාලය විසින් කලු පැහැ ගන්වා තිබුනු අතර විශාල ගම්මානයකින් හා කුඩා නගරයකින් එය වටවී තිබුණි.

සෑම අගහරුවාදාම උදේ හයහමාරටත් හතටත් අතර වේලාවක අපේ ගෙරට පැමිණෙන ඩොට් ඇන්ඩ් කැරී කෙලින්ම රෙදි කාමරයට ගියේ ඇගේ කාර්යය ඉටු කිරීමටය.  ඇය උස් හීන්දෑරි කාන්තාවකි. පුදුමාකාර එසේම බලාපොරොත්තු විය නොහැකි රැවුලක් ඇගේ මුහුණ පුරා වැඩි තිබුණි.  නිල් කබායක් ලාගත් පොලිස් භටයෙකුගේ විශාල මුහුණ මත වැඩී ඇති රැවුල පිස්සකු විසින් සකස් කර ඇති ආකාරයෙන් කැරැලි ගැසුණු රෝම ඇගේ මුහුනේ තැන් තැන්වල එක්කාසු වී වැඩි තිබුණි.  ඇගේ නාසය මතත් එහි තුලත් එය ව‍ටාත් නිකටේත් දෙකොපොල්වලත් ඇහි බැහි මතත් දුඹුරු පැහැති  ඉතා දික්වූත් ඝන වූත් රැවුලුගස් වැඩී තිබුනේ හරියට වැරදීමකින් උඩු රැවුලු දෙකක් එම මුහුණ මත පිහිටා ඇති ආකාරයටය. 

ඇය ඇවිද්දේ නොන්ඩි ගසමිනි.  එය කොරවූවකු ඇවිදින ආකාරයට නොව නැංගුරම් ලා ඇති නැවක් පැද්දෙන ආකාරයටය.  හිද ගැනීමට තැත් කරද්දී එක් පසෙකට බරවූ ඇගේ ඇටසැකිලි සිරුර චණ්ඩ ප්‍රවාහයකට මුහුණ දීමට මෙන් කෙලින් කර ගන්නා ඇය ආගාධයකට පැන නොපෙනී යන ආකාරයෙන් එකවරම ඇද වැටී පොළවට කිදා බසී.  ඇය ඇවිදින විට කෙරතරම් දරුණු ලෙස ඇගේ සිරුර පැද්දුනේද යත් චන්ඩමාරුතයක සිතුවිලි සිහියට නංවයි.  ඇගේ හිස නිතර සුදු පාට බොනට්ටුවකින් ආවරණය වී තිබුණි.  ඈ ගමනේ යෙදී සිටි සෑම අවස්ථාවකම එම බොනට්ටුවෙන් ඇගේ පිටුපසට හලා වැටුන රිබන් පටි ඈත ක්ෂිතිජය උතුරේ සිට දකුණටත් දකුණේ සිට උතුරටත් ගමන් කරන ආකාරයක් දැක්වීය‍.  මම මහඵ ඩොට් ඇන්ඩ් කැරී ට ඇලුම් කලෙමි.
අවදි වූ විගස ඉහල මාලයේ වූ අපේ රෙදි පිළි කාමරයට දිවයන මට උනුසුම් කරණ උපකරණය සිය පා යටින් තබාගෙන මැහුම් මසමින් සිටින ඩොට් ඇන්ඩ් කැරී හමුවෙයි.  මා එහි ගිය වහාම එම උනුසුම්කරණය ගෙන මා හිදින අසුන යටින් තබන්නේ ඉහළ මාලයේ වූ ඒ කාමරයේ දීමට සෙම්ප්‍රතිශ්‍යාව නොවැළදිය යුතු හෙයිනි.

“මේකෙන් හිසේ සිට ලේ අද්දචනවා...... ඇය කීවාය.

යුහුසුඵව ක්‍රියාකරන ඇගේ සෘජුව නොපිහිටි ඇගිලි වලින් අදුම් මසන ගමන්ම ඇය මට කතා කියා දුන්නාය.  කාලය විසින් දුර්වල කරනු ලැබූ ඇගේ දෑස මත පිහිටි කුඩා ෆද් ලොකු කර පෙන්වන උපැස් යුවළ තුලින් විශාල පුදුමාකාර ලෙස ගිලී ගිය ඇගේ ඇස් පෙනුනේ සාමාන්‍ය ප්‍රමාණයට වඩා දෙගුණයක් විශාලවය.





























1 comment:

  1. ලස්සනට ලියලා තියෙනවා.
    මම් මේ ඩොට් ඇන්ඩ් කැරි කතාව කියවන පලවෙනිම අවස්ථාව. කවුද ඩොට් කවුද කැරී කියලා කියන්නේ ?

    ReplyDelete

කියවලා බලලා හිතට දැනෙන අවංකම දේ මෙතන කුරුටු ගෑවොත් ඒක මට ලොකු ශක්තියක්. ඒ නිසා ඔයාලගේ හැගීම් වචන වලට පෙරලන්න අමතක කරන්න එපා...!!!!!